Camper of caravan herstellen bij Schadeherstel Friesland
Onderstaande stappen zijn van toepassing op het hersteltraject bij camper- of caravanschade.
- U meldt uw schade bij uw verzekeraar of assurantietussenpersoon.
- Vermeldt bij uw schademelding dat uw camper of caravan bij Schadeherstel Friesland (op onze speciale locatie in Heerenveen) hersteld wordt.
- Maak een afspraak met deze locatie om uw camper of caravan te brengen.
- In geval van repatriëring, laat ons even weten wanneer uw caravan of camper gebracht zal worden.
- Bezorg ons (een kopie van) uw kenteken, schadeaangifteformulier, groene kaart, polisvoorwaarden en het eventuele schadenummer van uw verzekeraar.
- Bij de intake zullen de volgende zaken aan de orde komen:
- Innameformulier met alle relevante gegevens en omschrijving van de schade.
- Opdracht tot schade-expertise en schade-herstel.
- Akte van Cessie voor rechtstreekse betaling door verzekeraar aan ons bedrijf, na herstel.
- Informeer naar uw eigen risico (indien van toepassing), dit gedeelte moet uzelf na herstel aan ons betalen.
- Prijzen en levertijden van onderdelen worden door ons opgevraagd.
- Wij maken een (voor)calculatie van de totale herstelkosten.
- Er wordt door ons een afspraak gemaakt met de schade-expert (indien van toepassing).
- Na instemming van verzekeraar of schade-expert kunnen we weer verder.
- De benodigde onderdelen kunnen nu besteld worden. Zodra alles compleet is kan de datum van reparatie worden ingepland.
Planning of noodreparatie, even voor de duidelijkheid
We doen altijd ons uiterste best om uw schade zo vlot mogelijk in te plannen voor herstel. Echter moet u weten dat de meeste schades aan camper en caravan in het voorjaar en de zomermaanden ontstaan. In deze periode is het meestal onmogelijk vanwege veel schademeldingen ook direct uw schade in onze planning te verwerken.
Daarnaast zijn wij afhankelijk van de beschikbaarheid en levertijden van benodigde materialen en onderdelen. De redenen is de grote diversiteit aan merken en modelvarianten en de zeer frequente veranderingen op het gebied van vormgeving en uitvoering.
Bovengenoemde redenen kunnen er soms voor zorgen dat het schade-reparatietraject wat langer duurt dan u zou verwachten of wensen. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Als u uw beschadigde caravan of camper nodig hebt voor een geplande vakantie, dan zullen wij ons best doen om te kijken of er mogelijkheden zijn voor een noodreparatie zodat u met uw camper of caravan op pad kunt en geen hinder ondervindt van de schade. Overleg dit met ons en we denken graag met u mee in oplossingen.
Waarom hoort u niets?
Het kan voorkomen dat u benieuwd bent naar de voortgang en op momenten even niets van ons hoort. Onze verontschuldigingen hiervoor, dit is geen onwil. Het staat u dan natuurlijk vrij om tussentijds bij ons te informeren.